środa, 29 września 2010

Prowadzenie rozmowy - technika haczyków

Co powiedzieć? Jak uniknąć kłopotliwej ciszy? Cisza - koszmar nieśmiałych :).

Po pierwsze nagle zapadająca cisza w trakcie rozmowy nie jest zła. Musisz wiedzieć, że druga osoba też poczuje się wtedy nieswojo i będzie się panicznie starać coś powiedzieć. Także Ty wcale nie musisz, tylko możesz zrzucić tą odpowiedzialność na kogoś innego ;).

Po drugie gdy siedzisz z dziewczyną, zapada cisza a Ty patrzysz jej głęboko w oczy... to tak zbudowane napięcie może wyjść Tobie tylko na dobre :). Czy jest lepsza sytuacja żeby pocałować dziewczynę niż po takim wstępie?

A teraz technika prowadzenia rozmowy. Zadając jakiekolwiek, banalne pytanie, po dostaniu odpowiedzi masz szereg haczyków, które możesz wykorzystać w rozmowie.
np.
-Gdzie mieszkasz?
-W Warszawie.

O co możesz zapytać/co możesz powiedzieć wiedząc, że druga osoba mieszka w Warszawie (czyli ile znajdujesz haczyków)? Mi od razu na myśl przychodzi:
-I podoba Ci się to miasto?
-Nie denerwuje Cię ciągły pośpiech?
-Moi znajomi mieszkają w Warszawie i mówili mi..
-Czy stereotypy o Warszawiakach są prawdziwe?
-Ostatnio gdy byłem w Warszawie najbardziej spodobał mi się...
-Co najbardziej podoba Ci się w twoim mieście?
itd.

Pamiętaj, że każdą technikę trzeba dobrze przećwiczyć żeby weszła w krew. Poćwicz na znajomych lub rodzinie a później wykorzystuj w kontaktach z innymi ludźmi. Pamiętaj przy tym o stosowaniu pytań otwartych. Te dwie techniki to absolutna podstawa kontaktów z ludźmi. Wykorzystując je możesz czuć się pewnie w 90% sytuacji rozmów z innymi ludźmi i będziesz słyszał, że jesteś dobrym rozmówcą!
Przećwicz i korzystaj!
Pozdrawiam,

1 komentarz:

  1. Hej! Dzięki za Twojego bloga, jest w nim dla mnie bardzo dużo wartościowych informacji.

    W związku z tym mam do ciebie pytanie - czy ta się jakoś tak po prostu przełamać nieśmiałość? Wyczytałem z tego arta - jak przełamać nieśmiałość, że niby tak, ale nie do końca rozumiem w jaki sposób to zrobić.

    Chodzi mi po prostu o to, aby nie uczyć się tysięcy technik itd. tylko zrobić to jakoś szybko, dużymi krokami. A więc?

    OdpowiedzUsuń